Tłumaczenia gier komputerowych

Każdy z nas chce się dowiedzieć, czym właściwie może być tłumaczenie gier komputerowych? Odpowiedź nie jest taka oczywista, jakby wszystkim się mogło wydawać. Z całą pewnością ta profesja tłumacza gier komputerowych to taki zawód, który na naszym rynku istnieć może stosunkowo niedługi okres czasu. Zaczynając od bardzo wczesnych lat 70-tych cały proces (zakładać należy, że to istniało naprawdę) wynikać mógł z przekształceń wszystkich możliwości, przede wszystkim ustawień kontekstowego menu. Z upływem czasu wszystko to się mogło zmieniać. Następować mogły transformacje, nowoczesne technologie. Przełom lat 90-tych był szczególnie ważny. U nas w kraju, w Polsce, można było to zauważyć, że istnieć mogą już zawodowe tłumaczenia gier (najczęściej z języka angielskiego). Takie rzeczy, krótko można ująć przełożenia nie należały do najłatwiejszych rzeczy.

Wszystko to należało robić bardzo precyzyjnie z dużą dokładnością. Przykład gry ,,Planescape” może to potwierdzić. Niewyobrażalna liczba stron do tłumaczenia (około 5000 stron) wymagać mogła nie lada cierpliwości i wytrwałości. Cały czasy u nas w kraju wszystko nabierać mogło niezwykłego tempa. Wzrastać mogła potrzeba ciągłego „tłumaczenia” naszych polskich produkcji na języki obce a w szczególności na język angielski, który z całą pewnością jest językiem biznesowym. Jednak nie wszystko złoto co się święci. Problemem okazać się mogło to, że nie ma zbyt wielu doświadczonych tłumaczy. Wszystkie te przełożenia i tłumaczenia nazywać można było jedynie prawidłowymi.

.